reklama

Čas žiť

Vydržala by som žiť na jeden nádych, rozprávať na vlastný pohon, skúsiť nestrácať kroky, sústredivo hľadieť na ľudí navôkol. Tak by som chcela hovoriť, veľa a pravdivo, od okraja podrážok vlastných nôh, od samej zeme, až po holé nebo preplnené oblakmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ulicou sa niesol ruch, farebné dáždniky, čo kričali TU SOM! a my pod nimi, za nimi, pomimo nich. Nestrácali sme sa, veď nebol dôvod, len sme hľadali a chceli sme nájsť.



Chcela by som zažiť tvrdý pád, mať na čele šráf s nápisom život, odreté ruky a v tele teplú krv, len trochu života, záujmu.



To čo chcem, je nepostávať na mieste, jednoducho, nezaspať na vavrínoch. Keď som dnes otvorila denník, stálo v ňom, že: všetko, čo prežívaš má svoje miesto, je dobré tam, kde si. Múdra poznámka, pokiaľ sa človek necíti ako posledná milenka všetkých akožemužov, keď jednoducho nežobreš o lásku, len tak ju zvykneš dostávať, pretože niekto si.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(Tak by som sa chcela cítiť, jednoducho živo, ako dnes, keď som otvorila malý denníček a v ňom stálo: je jedno na aké miesto si prišla, je dobré, že tam si, tam ostaň. Vravím si, fajn, má to zmysel, lenže v akej úlohe? A akú cenu to nosí? Je hlúpe postávať v úlohe milenky, alebo akožesomtvojažena, kedy ty chceš. Alebo byť rozmarným deckom, šialenou džokejkou, umelcom, básnikom. Dobre dosť, tak žime tu. žime teraz. Nadlho, na týchto miestach.)

 

A potom si želám ešte milión chvíľ s vetrom od rieky, ktorý prefúkne moje vlasy, chcem vravu, veľa drevených stoličiek a jeden stôl, od ktorého sa odráža štrnganie pohárikov, teplý čaj a z neho stratené teplo na mojej tvári, vpité v mojich ľadových rukách. To všetko si želám, a hlavne len jeden cieľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

 

Chcela by som hovoriť otvorene, veľa, nahlas, zrozumiteľne, nekričať a vedieť odpovedať napríklad na to, prečo som ešte stále nie vydatá, ako tomu bolo dnes a mňa táto otázka celkom zaskočila. Potom rozmýšľam aj nad tým, prečo. Ale aj to malo asi svoje miesto. Tak to vnímam a vravím si, že tu a teraz, a prinajhoršom si odpoveď vymyslíš, pretože ani zaboha neviem nájsť v sebe niečo, čo by znelo jasne a udávalo smer, je to preto, lebo...

 

(p o é z i a)

Chcela by som ti len krátko povedať

Že bývajú rána, kedy potrebujem zakryť

vlastnú nahotu

Ale nie pred tebou

Obliekam si preto šaty

Zapínam bielu blúzku

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tesne pod krk

Pozamkýnam sa na gombíky

 

Akurát nechám priestor

na jeden nádych

pri pomyslení na teba

V skladanej sukni

postrácaš sa mi v jej záhyboch

v jej vzoroch

Vlasy zapletám do vrkoča

ako bojovníčka

A potom by som chcela

zabudnúť

na Rómea

aj na

hodené kocky

ktorých čisla

nedávajú

žiaden zmysel

My dvaja

ja tvoja

iba ak milenka

a ty môj

na dlhý čas

krátke zaspávania

a kontrasty

Budem vždy

jeden zaplatený účet

tri kroky na prechádzke

keď si jeseň rozmyslí

že by nás chcela

nahých popod stromy

Píšem tak ľahko

tak ťažko

a jediné čo mám na práci

je milovať ťa

do posledného dychu

kontrastu

keď ta chcem stretnúť

nemôžem ťa nájsť

Zuzana Šagátová

Zuzana Šagátová

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak stratíte svoje sny, stratíte dôvod žiť a možno tým stratíte aj svoj život. Takže pokračujte v snívaní. (D. Scott) Zoznam autorových rubrík:  Floyd Raven mi napísalSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu