reklama

Dodatky

Dnes večer narozdiel od vecí, čo sa stávajú celkom nerozmyslene. Vždy v živote som vedela, čo som chcela, iba som si tým nebola istá alebo som si to rýchlo predtým rozmyslela.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Veci ma sužujú alebo zúžia. Ako dnešná cesta, ktorá bola rovnako úzka. Bola to úzka cesta domov. Povedala som domov? Je to iba skoro domov. Skoro teraz už (aj) moje mesto.

***

Nemám si čo priať. Iba niekoľko blízkostí a vzialeností, ktoré si mi ponúkol. A diaľky, ktoré sa ma bezprostredne dotýkajú sú iba moje. Neporušené chvíle. Niečo také ako vlnová frekvencia, čo kmitá v mojej hlave. Taká silná ako keď pri rannom dúšku (tvojej) kávy zapneš rádio alebo ho stihnem zapnúť ja.

***

Niečo nepredvídané, čo mi ktokoľvek môže poskytnúť mi povie do života iba choď dalej. Vojdi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

***

Na križovatke, ceste, ktorou kráčam do niečoho nie tak celkom môjho... Všetko to nachvíľu požičané si nástojčivo vypýtalo moje myšlienky.

***

Niečo si vyslovil. To niečo bolo konkrétne, ale nikdy to nebolo moje a tak celkom sa to dotýka. Povedal si dnes už aj môjmu mestu, čo (mu) mi môžeš darovať. Koniec koncov - jeho vec. Tak na tejto ceste som sa rozhodla skončiť (a tu aj začať). S roztrihanými tričkami na franforce, ktoré som (fiktívne) celú noc zašívala, lebo zúfalstvo a radosť si zaslúžia chirurgické stehy šité nočnou ihlou.

***

dodatky

Ráno som sa prebudila s niečím oveľa mocnejším. Na tanier som si poukladala pomaranče, jablká, banány a jogurt, ktorý som na seba vyliala. Lebo tým ovocím som bola ja. Bola som tou sladkou chuťou, lepkavými prstami, aj vnútorným rozptylom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

***

Rozmýšľala som o nás. Neviem, kto vlastne si, ani to, čo je v našom prípade potrebné alebo zdravé, schopné života a existencie. Do kufra som si zbalila iba svoje veci.

***

Pri pohľade z okna sa mi stáva, že sa započúvam do ticha a iba tak monotónne si premietam tvoj hlas v mojej hlave. Nepotrebujem ťa (nás) vlastniť, ani strácať, ani znova nachádzať. Nie si môj majetok, moja krásna bábika z detstva.

***

Ešte nedávno, bolo to niečo pred tou povedstnou príponou -dsať. Taká rozporuplnosť. Lebo nie je zle. Namôjveru nie je.

***

Ona vo mne (niečo vo mne) bola ako ten chlapík dnešné ráno, keď som sa pozerala môjmu mestu na chrbát. Prísť a prijať niečo za svoje je pre mňa jednoduché.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

***

Ako i povedal P. na istej strane : Každý deň si vyberám pravdu, s ktorou chcem žiť. (A s tou tvojou sa mi žije dobre.)

Venujem B., ktorý je mojou súčasťou aj keď nikdy nečítal leporelo.

Venujem M., za všetko pekné, čo mi stihla povedať pri pive a kdekoľvek pomimo.

Zuzana Šagátová

Zuzana Šagátová

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak stratíte svoje sny, stratíte dôvod žiť a možno tým stratíte aj svoj život. Takže pokračujte v snívaní. (D. Scott) Zoznam autorových rubrík:  Floyd Raven mi napísalSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu