reklama

Ťažko súdiť motýľa

Nauč ma počítať dni, aby som dospela k múdrosti srdca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Neviem, či je to iba domnienka, že čím som staršia, tým častejšie

sa ocitám vo svete, v ktorom vládne tak neskutočná vlastnosť-

pokrytectvo.

Častokrát počúvam, že ak chcem zmeniť ľudí, je potrebné ich milovať.

Ale ako mám milovať niekoho, kto mi dokázal v živote tak neskutočne

ublížiť? Kde mám nájsť tú lásku? Odkiaľ ju mám vziať? Môj vplyv

siaha len potiaľ, pokiaľ aj moja láska. V mojom, doposiaľ, krátkom

živote som sa túto otázky dookola pýtala samej seba. Mám dôvody

k láske i dôvody nemilovať, často je ťažké povedať, ktoré dôvody sú

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

väčšie. Veľmi túžim zmeniť ľudí k lepšiemu. Bolí ma, keď vidím, ako

uzatvárajú dvojspolky proti svetu a svoje zdvojené sebectvo považujú

za lásku.

V mnohých životných situáciách som kráčala sama, samučičkejšia

ako ktokoľvek iný. Pocítila som v sebe prázdno a moja duša zmĺkla

smútkom. Nadobudla som v sebe pocit pustej komnaty, v ktorej

vietor svojou prudkosťou zotrel aj posledný lak z okenného rámu.

Nekompromisne som hľadala inšpiráciu. Posledné písmenká

vychádzajúce z môjho hrdla boli definované ako ston.

Obklopila ma prázdnota. Nebola to iba absencia zvukov. Bol to

predovšetkým priestor, v ktorom som mala možnosť uvedomiť si, že

SkryťVypnúť reklamu
reklama

svet- to nie som iba ja.

Ale tento svet je taký hlučný. A asi to je dôvod na všetko to

pokrytectvo a sebectvo. Nepremyslené skutky, činy, následky,

neutíchajúca bolesť. Celý svet zapĺňajú prázdne reči. Nič duchovné,

no naopak, všetko materiálne. Nestretla som sa s hodnotou, ktorá

by bola motivovaná duchovnom. Nepoznám ani jednu, hoc aj

jednoduchú skladbu, či skutok, za ktorým by bolo napísane: „ Konám to z lásky voči blížnym.“

Hodnotenie potrieb toho druhého je úloha natoľko zložitá, že je

potrebné neustále sa rozhliadať okolo seba, aby som nezaspala na

vavrínoch vo chvíli, keď bude môjmu priateľovi ťažko. Keby si každý

SkryťVypnúť reklamu
reklama

uvedomil, že život človeka má zmysel, ak po ňom ostane vo svete

o trochu viac lásky a dobra. Čím viac sme schopní milovať, tým väčší

zmysle má náš život. Ale pre tento svet sú to dnes, bohužiaľ, už len

otrepané frázy. Nič moderné, všetko „out.“ Toto sa už dávno nenosí.

Najdôležitejšie je zachovať si „nezávislý status“ pred vonkajškom.

Ale to, čo sa odohráva v našom vnútri, hlave, skazených myšlienkach

si necháme iba pre seba. Konáme hlavne podľa pocitov. Nezáleží

na tom, či sú zlé. Hlavne, že nejaké sú. Ale popri tomto všetkom

zabúdame na najdôležitejšiu vec- slobodný priestor, kde sa človek

nemusí štylizovať. Na pokrytectvo je nalepím liekom pokora a láska.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pretože z lásky si netreba nič želať. Treba ju iba prežívať.

Je ľahké milovať, je ľahké nenávidieť.

Ťažko súdiť motýľa ( nechajte ho lietať).

Zuzana Šagátová

Zuzana Šagátová

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak stratíte svoje sny, stratíte dôvod žiť a možno tým stratíte aj svoj život. Takže pokračujte v snívaní. (D. Scott) Zoznam autorových rubrík:  Floyd Raven mi napísalSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu